Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
PÓTALKATRÉSZ ÉS TARTOZÉK ÁRUHÁZ
BEVEZETÉS
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban "ÁSZF") a SEB INTERNATIONAL SERVICE (a továbbiakban "SIS"), lajstromszám: 399 014 216, Vesouli Cégjegyzék; székhely: rue des Chars, Faucogney-et-La-Mer [Haute-Saône és azon személyek között létrejött adásvételre vonatkoznak, akik a ROWENTA honlapjának Pótalkatrész és Tartozék Áruházában, azaz a https://www.rowenta.hu/Tartozék_Bolt honlapon (a továbbiakban a "Honlap") kívánnak vásárolni (a továbbiakban: "Felhasználó").
A csomagok kézbesítését kizárólag Magyarország területén vállaljuk. A jelen ÁSZF kizárólag nem kis- vagy nagykereskedő személyekkel (azaz magánszemélyekkel) kötendő szerződésekre vonatkozik.
A felek megegyeznek, hogy a jogviszonyukat kizárólag a jelen ÁSZF rendelkezései szabályozzák, minden egyéb feltétel alkalmazása köztük kizárt. A SIS kijelenti, hogy megfelel a magyar jog távértékesítésre vonatkozó rendelkezéseinek.
A jelen ÁSZF megfelel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és valamennyi alkalmazandó jogszabály releváns rendelkezéseinek.
A jelen ÁSZF célja:
A jelen ÁSZF célja, hogy meghatározza a SIS és a Felhasználó közötti eladások folyamatát, különösen a rendelést, a szolgáltatást, a fizetést és a kiszállítást. Az ÁSZF rendelkezései vonatkoznak valamennyi, a felek közötti rendelések leadása és nyomon követése érdekében szükséges lépésre (2016.07.27-től alkalmazandó).
1. Rendelés
A Honlapon termékrendelés csak abban az esetben adható le, ha a felhasználó egyértelműen azonosítja magát saját felhasználónevének (e-mail címének) és jelszavának beírásával, melyek szigorúan személyes információk.
A rendelés leadása egyben azt jelenti, hogy a Felhasználó elfogadja a termék vagy fogyasztási cikk (a továbbiakban: "Termék") feltüntetett árát és termékleírását.
A Felhasználó a rendelése leadását megelőzően ellenőrizni tudja a megrendelését és az adatait, valamit azonosíthatja és kijavíthatja a felmerülő hibákat.
Az ezzel a ponttal kapcsolatos bármely vitás kérdést a felek a kicseréléssel vagy az alább meghatározott szavatosság keretei között rendezik.
A SIS kijelenti, hogy a Honlapon leadott megrendeléseket kizárólag a rendelkezésére álló árukészlet keretein belül és átlagosan árufajtánként maximum öt darabszámig teljesíti (egyes árufajták eltérő maximummal rendelkezhetnek). Ha valamely termék nincs készleten, a SIS értesíti erről a Felhasználót.
2. Kiszállítás
A megrendelt terméket Magyarország területén belül, a Felhasználó megadott címére tudjuk kiszállítani.
Egyéb címre történő kiszállításhoz a "kiszállítási cím" mezők kitöltése szükséges.
A kiszállítás a csomag előkészítését követő feladástól számított 5 napon belül történik futárszolgálat igénybevételével (átlagos szállítási idő a rendelkezésre álló Termékek esetén)
Amennyiben a címzett távolléte miatt a kézbesítés sikertelen, a futár a csomag átvételének lehetséges helyét és idejét tartalmazó értesítést hagy a címen.
Minden esetben alapvető fontosságú, hogy Ön az átvételkor megvizsgálja a csomag és annak tartalmának állapotát. Probléma esetén az átvételt megtagadhatja. Ebben az esetben a számlán annak dátuma és az ön aláírása mellett "rossz minőség miatt az átvétel megtagadva" tartamú megjegyzést tüntessen fel. Továbbá, ha a termék megvizsgálására csak a kiszállítást követően kerül sor (legfeljebb a termékek átvételének keltét követő három napon belül), kérjük, keresse fel Ügyfélszolgálatunkat a következő elérhetőségen: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig), ahol informálják Önt a további követendő lépésekről.
Kiszállítási költség:
A kiszállítási költség 1900,- forint.
A kiszállítási költség nem vonatkozik a 9000,- forint összeget meghaladó rendelésekre (kiszállítási költséget nem beleszámítva).
Szolgáltatások:
A SIS az alábbi kiegészítő ingyenes szolgáltatásokat kínálja:
- Házhozszállítás a cím helyszínétől függetlenül történik, így különösen emeletre is vállaljuk a kiszállítást, amennyiben a futár elegendő hellyel rendelkezik a megrendelt Termék mozgatásához.
- A vásárlásával kapcsolatban felmerülő problémájára vonatkozó kérdéseivel és kéréseivel az Ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat a következő telefonszámon: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig).
3. Fizetési feltételek
A vásárlását a rendelés leadásakor, online tudja kifizetni Visa kártyával, MasterCarddal vagy Carte Bleue-vel.
A SIS mindent megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa az interneten továbbított adatok titkosságát és biztonságát. Ennek érdekében a honlapon biztonságos SSL (Secure Socket Layer) titkosítási csatornát alkalmaz a fizetetéshez.
4. Árak
Az árak forintban kerülnek feltüntetésre, és minden adót tartalmaznak. Az árak nem tartalmazzák a kiszállítás költségét.
Az ár nem változhat attól a pillanattól kezdve, hogy a vásárló leadja a rendelését a raktáron található Termékre. Ha egy vagy több adót vagy járulékot, különösen környezetvédelmi járulékot, bevezetnek, emelnek vagy csökkentenek, a változást megjelenítjük a Termék eladási árában a SIS honlapján és az eladási dokumentumokban.
Egy rendelés során kizárólag egy darab promóciós kód használható fel. Tehát az ajánlatok nem kombinálhatók.
5. Visszaküldés
5.1 Szavatosság
A Termékekre vonatkozó szavatosság feltételeit a Honlap "Szavatosság" elnevezésű szakaszánál találhatja.
Emellett nem megfelelő vagy hibás termék esetében (sérült, használt Termék) a megrendelt termék kézbesítését vagy átvételét követő 15 napon belül kérheti az Termék kicserélését. A Termék kicserélésének feltételeiért kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal a következő telefonszámon: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig), ahol tájékoztatják Önt a termék visszaküldésének feltételeiről. A visszaküldött Terméket hiánytalanul, eredeti csomagolásában (tartozékok, használati útmutatók és egyéb dokumentumok, melyeket a csomagolás eredetileg tartalmaz) visszaküldve tudjuk elfogadni. A SIS az Ön rendelésének megfelelő Terméket a kérését követő 10 napon belül megküldi Önnek.
A hiányos, megrongált, sérült vagy használt Termékek visszaküldését nem tudjuk elfogadni.
A fenti szavatossági feltételek mellett a SIS eleget tesz a jogszabályi szavatossági és jótállási kötelezettségének, a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében meghatározottak szerint.
5.2 A tartozékokra és fogyasztási cikkekre vonatkozó elállási időszak
Ön elállási jogával élve indokolás nélkül lemondhatja bármely termékre a honlapunkon leadott rendelését. A lemondás érvényességéhez a kérelmét írásban (levélben vagy e-mailben), a termék átvételének dátumától számított 14 napon belül kell megtennie. A nyilatkozatnak a következő információkat kell tartalmaznia:
Az Ön elérhetősége: Név, cím, telefonszám
Címzett: Groupe SEB [Pays] Ügyfélszolgálat
Levélben: [Subsidiary adress]
e-mailben: [email for local Consumer Service]
Ezennel értesítem Önt arról, hogy az alábbi rendelésem vonatkozásában gyakorolom az elállási jogomat:
A Termék(ek) (tüntesse fel a csomagoláson szereplő nevet)
Megrendelés dátuma:
Rendelési szám:
Kézbesítve: (kérjük csatolja a számla dátumát igazoló okiratot)
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A Terméket továbbá küldje el (a saját költségén) a [country adress] címen található Groupe SEB Magyarország – [ROWENTA] Visszaküldött Termékek Részlegének raktárába az elállásról értesítő levele (bélyeg dátuma szerinti) feladásának vagy e-mailjének elküldését követő 14 napon belül.
A Termék átvételét követően, de legkésőbb az elállási nyilatkozat megérkezésétől számított 14 napon belül visszafizetjük Önnek a már megfizetett vételárat, a Termék szállításának költségeit kivéve. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A hiányos, megrongált, sérült vagy használt Termékek visszaküldését nem tudjuk elfogadni.
Amennyiben a Termék fogyasztási cikk (a termék használatához szükséges alkotóelem és amelyet a Felhasználó bármilyen eszköz használata nélkül megváltoztathat), a kicserélésnek meghatározott határideje lehet.
5.3 További lehetőségek
Minden más esetben a SIS csak abban az esetben tudja elfogadni a visszaküldést, amennyiben ahhoz a 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8 :00-17:00-ig) számon elérhető Ügyfélszolgálatunk formális nyilatkozatával előzetesen hozzájárul. Ebben az esetben a visszaküldött terméket kicseréljük vagy az árát visszatérítjük.
Az Ügyfélszolgálattal való megegyezést követően kérjük a terméket minden esetben küldje vissza a különböző igazoló dokumentumokkal egyetemben a következő címre: Groupe SEB [Country] –[ROWENTA] Pótalkatrész és Tartozék Áruház Visszaküldött Termékek Részleg [country adress].
>6. Aláírás és bizonyítás:
A ROWENTA honlapján szereplő Pótalkatrész és Tartozék Áruházának minden Felhasználója köteles regisztrálni, amely folyamat segítségével hozzájuthatnak a bejelentkezési adataikhoz (e-mailcím és jelszó). A személyes bejelentkezési adataikat e-mailben küldjük el a Felhasználóinknak.
A rendelés befejezéséről szóló igazolás a bankkártya számának online megadásával és a rendelés megerősítésével jön létre, kötelezettséget keletkeztetve ezzel a rendelési űrlapon szereplő Termékek vételárának megfizetésére.
A megerősítés Ön aláírásának és a honlapon Ön által végrehajtott műveletek kifejezett elfogadásának minősül.
A SIS a vásárlását késedelem nélkül e-mailben visszaigazolja, legkésőbb a rendelés megérkezését követő 48 órán belül. Ugyanebben az e-mailben a SIS el fogja küldeni Önnek a jelen ÁSZF hatályos változatát.
7. Felelősség:
A SIS köteles eredményesen elvégezni a rendelés valamennyi szakaszához szükséges feladatokat, a rendelés felvételétől kezdve az adásvételi szerződés létrejöttét követő valamennyi további szakaszig.
Ennek megfelelően a SIS vállalja, hogy a ROWENTA honlap Pótalkatrész és Tartozék Áruházában árusított termékek leírását a lehető legnagyobb gondossággal és pontossággal készíti el.
Azonban a SIS nem felelős abban az esetben, ha kötelezettségszegését harmadik személy előre nem látható, elháríthatatlan cselekedete okozza vagy vis maior esetén.
Továbbá a SIS nem felelős az Internet használatából eredő veszteségekért és károkért így különösen, amelyeket a szolgáltatás megszakadása, hekkelés, illetéktelen hozzáférés vagy számítógépes vírusok okoznak.
8. Személyes adatok
A SIS kezeliaz Ön rendelésének teljesítéséhez szükséges személyes adatait és lehetséges, hogy kérésének teljesítése érdekében kereskedelmi partnereinek is továbbítja őket.
Kérjük további információkért tekintse meg az Adatkezelési Tájékoztatónkat.
9. Szellemi tulajdonjog
A ROWENTA honlap (www.rowenta.hu) Pótalkatrész és Tartozék Áruházában szereplő valamennyi képi- vagy hangelem, beleértve az alapjául szolgáló technológiát, szerzői jogvédelem, védjegy és szabadalmi oltalom alatt állnak.
További információért, kérjük tekintse meg a Felhasználási Feltételeink Szellemi Tulajdonjog részét.
10. Kiskorúak védelme (18 év alatti gyermekek)
A SIS nem reklámozza célzatosan a termékeit és szolgáltatásit kiskorúak számára, és nem kér vagy gyűjt személyes adatokat kiskorúaktól vagy kiskorúakra vonatkozóan a szülő vagy gyám hozzájárulása nélkül. Amennyiben észleli, hogy a SIS honlapok bármelyikén személyes adatot szolgáltató személy kiskorú, a SIS megtesz minden ésszerűen elvárható intézkedést annak érdekében, hogy az érintett személyes adatokat a lehető leghamarabb eltávolítsa rendszeréből. A SIS az érintett személyes adatokat semmilyen célra nem használja fel, és nem hozza harmadik személyek tudomására.
11. Teljességi záradék
Amennyiben a jelen szerződés bármely feltétele semmis vagy semmissé válik a törvényi, rendeleti szabályozás változása vagy egy bírósági döntés folytán, az semmilyen körülmények között nem érinti a jelen ÁSZF egészének érvényességét.
12. Időbeli hatály
A jelen ÁSZF alkalmazandó egészen addig, amíg a SIS által kínált termékek és szolgáltatások online elérhetőek.13. Igazolás
A SIS és partnerei informatikai rendszereiben – ésszerűen biztosított körülmények között – tárolt adatok bizonyítják a felek közötti kommunikációt, a rendelést és a fizetést.
14. Tárolás és a tranzakciók archiválása
A rendelési űrlapok és a számlák archiválása megbízható tartós adathordozón történik.
Az ÁSZF a Honlapon folyamatosan elérhető és hozzáférhető, előzetesen megismerhető. Az ÁSZF bárki által tárolható és a Honlapon bármikor előhívható.
Az ÁSZF magyar nyelvű, valamint írásbeli szerződésnek minősül.
15. ALKALMAZANDÓ JOG, JOGHATÓSÁG
A jelen ÁSZF rendelkezésire a magyar jog az irányadó.
A jelen ÁSZF-fel kapcsolatban felmerülő vita esetén a felek elsősorban peren kívüli megegyezésre törekednek a peres eljárást megelőzve.
Ha a Felhasználónak panasza merül fel, azokat a SIS számára a jelen ÁSZF 1.1 pontjában írt elérhetőségein személyesen, írásban, e-mail és telefon útján is jelezheti. A Felhasználó panaszára a SIS a hatályos jogszabályok szerint haladéktalanul választ ad. Emellett vita esetén a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat. A SIS székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.; telefon: 06-1-488-2131; fax: 06-1-488-218; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu).
Peres eljárás esetén a felek az alperes állandó lakhelye vagy az alperes választása esetén a termék kézbesítésének helye szerinti bíróság illetékességét kötik ki.
1. sz. melléklet: Tájékoztató a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a SIS hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a SIS nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
A termék hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Fogyasztóiszolgáltatások